Klocki hamulcowe TRW w technologii DTEC

Części TRW

Jeszcze jakiś czas temu kierowca zastanawiający się nad kupnem dobrej jakości klocków hamulcowych mógł wybierać jedynie pomiędzy standardowymi klockami opartymi na mieszance z dużą ilością metalu a klockami ceramicznymi. Dzięki firmie TRW wybór ten został poszerzony o klocki produkowane w nowej, zupełnie innej technologii, jaką jest DTEC.

Wady standardowych mieszanek ciernych

Części TRW od zawsze znane były z wysokiej jakości, trwałości i zastosowania licznych innowacji technologicznych. Poszukiwanie kolejnych nowatorskich rozwiązań poskutkowało tym razem stworzeniem technologii DTEC, a następnie produkcją opartych na tejże technologii klocków hamulcowych o wyjątkowych, niespotykanych wcześniej właściwościach.

Stosowane do tej pory standardowe klocki hamulcowe – choć skuteczne i trwałe – posiadają trzy podstawowe wady:

  • tracą sprawność w momencie, gdy pozostałe elementy układu hamulcowego (zwłaszcza tarcze) zbyt mocno się rozgrzewają;
  • w momencie zaciskania sią na tarczy hamulcowej powodują wibracje przechodzące w głośne i bardzo nieprzyjemne dźwięki, co wpływa na obniżenie komfortu jazdy;
  • zastosowana w nich mieszanka cierna wytwarza duże ilości pyłu odkładającego się głównie na felgach, a zawarty w niej metal przyczynia się do powstawania korozji na zapylonych elementach.

Aby zlikwidować wymienione problemy, inżynierowie TRW przez wiele lat pracowali nad technologią pozwalającą zastąpić standardowe mieszanki z dużą zawartością metalu materiałem ciernym nowego typu. Efekt tych badań zaskoczył wszystkich.

Zalety klocków hamulcowych DTEC

Najważniejszą informacją dla wszystkich właścicieli aut jest z pewnością to, że klocki hamulcowe DTEC gwarantują sprawność hamulców na tym samym poziomie, co najlepszej jakości klocki TRW ze standardowym materiałem ciernym. Dodatkowym atutem jest tu wyraźne zmniejszenie wytwarzania pyłów. Eksperci marki szacują, że te części TRW produkują aż o 45% mniej pyłów niż klocki hamulcowe oparte na klasycznej technologii. Efektem takiego rozwiązania jest więc nie tylko bardzo pewne i znacznie „czystsze” działanie hamulców, ale też uniknięcie problemów z korozją felg i pozostałych elementów samochodu, na których osiadł pył ścierany z klocków.

Technologia DTEC to nowy impuls technologiczny stawiający części TRW, a szczególnie klocki hamulcowe tej marki, w samej czołówce tego typu produktów na świecie. Warto podkreślić, że badania nad nią przyczyniły się do wzrostu bezpieczeństwa na drodze i z pewnością w przyszłości zaowocują kolejnymi innowacjami.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 0.0

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.