Boost Recuperation System stworzony przez koncern Bosch, to opłacalny system hybrydowy także w mniejszych samochodach.
System wejdzie do produkcji seryjnej wraz z następną generacją pojazdów hybrydowych i będzie kosztować ułamek obecnej ceny układów hybrydowych. „Boost Recuperation System to hybryda dla każdego” – powiedział dr Rolf Bulander, członek zarządu spółki Robert Bosch GmbH i prezes sektora Mobility Solutions.
Układ sprawdza się naprawdę bardzo dobrze. Samochód staje się oszczędniejszy (można zaoszczędzić do 15 proc. paliwa). Ponadto zarówno wersje benzynowe, jak i jednostki Diesla posiadają elektryczną funkcję Boost, która umożliwia bardziej dynamiczne przyspieszanie. Silnik elektryczny wspomaga silnik spalinowy, oferując 150 Nm dodatkowego momentu obrotowego. Odpowiada to mocy silnika sportowego w małym samochodzie.
Nowy układ bazuje na niższym napięciu 48 V, czego efektem jest obniżenie kosztów jego komponentów. Zamiast dużego silnika elektrycznego, opracowano specjalną wersję generatora o czterokrotnie wyższej mocy. Dzięki temu istnieje możliwość nie tylko okresowego wspomagania elektrycznego, lecz także jazdy z napędem wyłącznie elektrycznym przy niższych prędkościach – na przykład w ruchu typu stop-and-go.