14 kwietnia 2014 – tę datę na pewno zapamiętali wszyscy fani marki Audi. Właśnie wtedy swoją premierę w salonach sprzedaży miał nowy kabriolet A3.
Niemieckie kabrio było już prezentowane na targach w Genewie i dostało pozytywne recenzje. A czego mogą się spodziewać sami użytkownicy? Sportowy czy elegancki – jaki jest nowy model Audi?
Co w środku?
Na nabywców Audi A3 czeka czterocylindrowy silnik 2.0 TFSI z turbodoładowaniem, który wygeneruje 300 KM oraz moment obrotowy rzędu 380 Nm. Auto wyposażone jest w system Start /Stop z układem rekuperacji, a wersje z automatyczną skrzynią biegów S-tronic dodatkowo w tryb biegu jałowego.
Sportowy i lekki
Długość modelu długość zwiększyła się z 4,24 do 4,42 m, rozstaw osi z 2,58 do 2,60 m, a szerokość z 1,77 do 1,79 m. Mimo to, w wersji podstawowej waży tylko 1345 kg – to aż 60 kg mniej niż poprzednia wersja.
Niemieckie kabrio to auto z charakterem – wygląda jak topowy sportowy pojazd, choć to lekkie i niepozorne auto. Dwudrzwiowy samochód wyposażony jest w płaskie reflektory, które nadają mu dynamicznego charakteru. Co ciekawe, dociekliwym klientom Audi zapewnia nawet diodowe reflektory.
Trzy razy A
Audi swoim klientom proponuje tym razem aż trzy wersje wyposażenia:
• Attraction (wersja podstawowa)
• Ambiente (wersja luksusowa)
• Ambition (wersja sportowa)
Pojazd może być wyposażony w systemy wsparcia kierowncicy, w tym Audi adaptive cruise control i Audi pre sense. W zależności od wersji wyposażeniowej, dostępne moga być elemnty takie jak siedmiocalowy monitor, system Audi connect ze standardem LTE czy też Audi phone box. Nowy projekt niemieckiego koncernu doskonale się prezentuje – choć bardzo elegancki, zachowuje cechy sportowego auta. Jedyna wada? Najtańsza wersja kosztuje 140 tysięcy złotych.
15-04-2014
oj gdybym miał tylko na zbyciu te marne 140 tysięcy… 😉